رواية القدر او الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم جوري محمد


 رواية القدر او الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم جوري محمد 


ومع بدأيه يوم جديد استيقظ ادم ففرحه عندما وجد نور تضمه وهي نائمه وظل هو على الوضع ده كانه لا يريد ان يبتعد عنها أن تظل هي نائمه واغلق عيناه سريعا عندما شعر بها تتحرك لأنها ستستيقظ

 نور اه يا قلبي انا ازاي نمت كده حاسة ان عضمي كله بتكسر وقامت برفع راس ادم ووضعتها على المخدة راسه تقيله قوي دي كانت طبقه على نفسي

 وقفت واخذت تفرد ذراعيها وارجلها تتمدد حتى تشعر بالارتياح انا هموت من الجوع حاسة اني بقى لي شهر لم اكل الواحد نفسه في طبق فول واو ولا الطعمية السخنة حاسة اني شم ريحتها

ادم واللي يجيبهم لكي هنا ماذا تعطي له وغمزه لها 

نور. سوف اعطي له ساندويتش يعني هياخد ايه ما هو اكيد انا مش هاكل لوحدي واكيد ممكن نفسه تروح للأكل اللي جايبه فيخد ساندوتش

ادم في زوجه زوجها يقول لها هيجيب لك اللي نفسك فيه تديني ايه تقول له ساندوتش



 نور خلاص يا عم فهمنا ساندوتش ونص ما هو انا بحب الطعمية وليد كان لا يقترب منها الا لما اكل واشبع واحيانا مش بياكل منها خالص

 ادم ...كلها نص ساعه ويجي لك الطلب يا فندم

 نور. اتفقنا 

ودخلت نور تأخذ شاور لتبدل ملابسها وهنا قام احداهم بالطرق على باب الغرفة

 ادم. ادخل اكيد الممرضة

وهنا دخل رعد

 ادم ايه اللي جابك يا بني ادم انت

 انت ما بتزهقش

 رعد جايه اطمن على نور واطممن عليك من الجيد انك فكرت في الخطوة دي

 ادم نور كويسه وانا كويس يلا بقى ورينا قفاك وانا هزعك للممرضة المسؤولة ازاي تدخل حد زياره من غير ما يقولوا لي

 رعد. في دي معك بس انا جيت علشان أفطر انا ونور وانت لو حبيت تفطر معانا عادي 



ادم أيه يا حيوان انت هو انت ما بتفهمش دي مراتي وانا مش حابب تكون قريب منها 

رعد. أسالها لو هي قالت لي هبعد لو ما قلتش خلاص هافضل قريب منها غير كده انت بتتعامل كأنكم انتم بينكم قصه حب يا ابني انت اللي ما عندكش دم هي بتكرهك انت اتجوزتها غصب عنها

وهنا نور خرجت ريحه الطعمية شدتني من جوه

 رعد فعلا يا نور انا جايب لكي سندوتشات طعميه اول ما واليد قال لي امبارح انك بتموتي فيها قلت ابدا لازم تفطري بيها النهارده 

ادم. يا سلام 

نور فعلا انا كنت مشتهيه لذيذه جدا مش عارفه اشكرك ازاي انا كنت عامله زي المجنونة نفسي فيها جدا 

رعد بالهناء والشفاء بس انت شكلك اكلتي كتير يا نور انت كنت جعانه قوي كده 



 نور جعانه جدا مش عارفه ازاي

الحمد لله يلا بقى علشان نروح لوليد 

رعد يلا بينا 

ادم استنى انت وهي انا جاي معاكم

 نور بس خايفه وليد يسالني مين ده

 ادم خلاص بس ما تتاخريش

نور حاضر

وعدت الايام وادم بدا تعلق بنور كل يوم بيزيد حبه لها و ارتباطه بها 

ونور بدات تشوف صفات في ادم كانت موجوده بس مش باينه بالرغم من الوجع والالم اللي كان بيمر به علشان يبطل المخدرات وكان بيحاول دايما يظهر قدام نور انه مش بتتالم والوجع كل يوم بيزيد

الا وان حبه لنور كان بيدي له دفعه ان يستمر وفي ايام كثيره نور كانت بتفضل معه لحد ما يناموا كانت بتسمع كوابيسه ودائما الكابوس اللي كان يزعجوا هو الكابوس بتاع الخيانة بتاع مامته في يوم نور حبه تساله عليه

نور ...ادم ممكن اسالك سؤال



ادم انتي تسالي على طول يا نور من غير ما ستباذني

نور..... هي مامتك فين

ادم.... ماتت من زمان قوي

نور.... طيب انت دائما وانت نائم بتتكلم عن الخيانة وانك بتكره الستات مين الست اللي خانتك

ادم.... امشي دلوقت يا نور وراح مزعق امشي دلوقت يا نور وشعرت نور بالخوف والرعب منه لانه تبدل تماما وكسر في الاوضه ودخلت الممرضة والدكتور مسكوا و واعطوا له حقنه مهدئه

و ذهبت نور وهي بتسال نفسها ايه السر اللي وراك يا ادم ايه اللي خلاك تبقى بالشكل ده اكيد اللي يعرف توفيق والده هو بيجي كل يوم يشوفه من بعيد ويمشي حتى لا يدخل كانه يتجنبه لكي لا يذكره بشيء من الماضي انا لازم استفسر منه عن كل شيء عنده لحد ما وصلت عند وليد

وليد... اخيرا يا ستي وصلتي

نور... اصل كنت عند ادم

وليد.. ادم مين يا نور

نور.... هابقى اقول لك بعدين مش دلوقت

وهنا دخل رعد اللي اصبح قريب جدا من وليد

وظلوا يتحدثان جميعا ويضحكوا حتى قامت نور انا همشي انا يا وليد علشان في شويه حاجات عايزه اشتريهم 

رعد استنى هوصلك يا نور 

وليد خد بالك منها يا رعد

 رعد في عيوني مالك يا نور في ايه شكلك مش طبيعي اوعي يكون ادم ده عمل حاجه ضايقتك



 نور لا ابدا ما فيش بس انا عندي ميعاد مع توفيق والده

رعد ليه تتفقي على طريقه تخلصي بها من ادم

 نور لا موضوع ثاني خالص يمكن ما ينفعش اقول لك عليه او يمكن يجي الوقت اللي اقول لك عليه بس اللي اعرفه ان في الوقت الحالي مش هينفع خالص هو خاص بين ادم ووالده

نور سلام دلوقتي اهو وصل وجلست نور هي وتوفيق في كافتيريا المستشفى بعدما ذهب رعد وتركها

توفيق خير يا بنتي ادم تعبان ولا اصبح لا يريد استكمال العلاج

 نور الموضوع غير كده خالص انا عايزه اسال حضرتك علاقه ادم ومامته كانت عامله ازاي

 توفيق وانت عايزه تعرفي ليه

 نور ادم وهو نائم يذكر دائما خيانة ويذكر مامته ويظل يصرخ ويسالها ليه عملت كده وفي مره قال انه قتلها هل هو قتلها بجد

توفيق بدات ملامح وجهه تتغير ويظهر عليها الالم كانه يتذكر الماضي نور انا اسفه ان كنت هسبب لك اي الم لحضرتك بس يمكن لما نحاول نعرف ايه اللي حصل ده يساعد ادم

توفيق انا هقول لك على كل حاجه بس يا ريت ما حدش تأني يعرف الكلام ده



وبدا توفيق يحكي وبدأت نور ملامحها تتغير مره حزن ومره خوف ومره دهشه

نور انا سمعت كل هذا ولكن سالت سؤال محدد هل قتلها

توفيق وهو يضع يده على راسه وقال نور

التفاعل لان انا في المرة القادمة سوف نعرف الحديث بالتفصيل الذي دار بين توفيق ونور

وهل ادم فعلا قتلها ام ماذا حدث

توفيق انا هجاوبك بس لازم نروح مشوار سوأ الاول

 نور فين وشعرت بالقلق من نظرات توفيق لها

توفيق هتعرفي

وبكده ينتهي الفصل بتاعنا يا ترى توفيق واخد نور فين ولماذا هي شعرت بالقلق وما الحديث الذي دار بينها وبينه سنعرف كل هذا في الفصل القادم 



الفصل السادس عشر من هنا 




تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×